середу, 15 червня 2016 р.

                 «Єдиний шлях, що веде до знань – це діяльність»
                                                                                                                            Б. Шоу

            Сьогодні суспільство потребує корінного покращення якості освіти, спрямовуючи педагогічну науку на пошук нових принципів та критеріїв виборів змісту освіти, нових технологій, які ведуть до високої теоретичної і практичної підготовки учнів та підвищення ефективності навчання. Ефективність навчального процесу залежить, перш за все, від свідомого засвоєння знань учнями, а свідомого засвоєння можна досягти лише на такому уроці, на якому навчальний матеріал засвоюється в процесі активної пізнавальної діяльності. Кожен учитель застосовує у навчальному процесі свої прийоми активізації пізнавальної діяльності учнів, безумовно, не можна напрацювання одного вчителя шаблонно використовувати іншими педагогами, а досвід роботи одного вчителя не можна механічно перенести іншим учителем в інший клас. Упродовж останніх кількох років я працюю над проблемним питанням «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках географії та біології». На мою думку, специфіка вивчення даних предметів вимагає застосування різних методів, форм і прийомів навчання, а результативність роботи учителя, перш за все, залежить від уміння раціонально та методично правильно добирати їх, в залежності від місця тієї чи іншої теми у навчальній програмі, тож зупинятися на застосуванні одного чи двох методів вважаю помилковим, намагаюсь вивчати та впроваджувати у власній педагогічній діяльності різноманітні методи, прийоми та форми роботи. Зокрема, особливу увагу я приділяю використанню на уроках технології графіки (структурно-логічних схем, графічних конспектів, опорно-інформаційних схем, легальних шпаргалок), широко використовую у своїй роботі ігрові та групові форми навчання, застосування яких, як свідчить досвід, особливо ефективне при проведенні нестандартних уроків, наприклад, уроків-досліджень, уроків-подорожей, уроків-змагань. Прагну вести учнів від репродуктивної діяльності до творчої, розвивати критичне мислення школярів, тому застосовую проблемне навчання, працюю над впровадженням у власній педагогічній діяльності методу проектів.
           При проведенні уроків намагаюсь витримувати швидкий темп роботи, що є запорукою ефективного використання часу. При підготовці до занять добираю різноманітні завдання за різними рівнями складності, щоб дати можливість кожному учневі розкрити власні здібності та показати знання. Індивідуалізувати намагаюсь не лише роботу на уроці, а й домашні завдання. Результатами індивідуальної роботи з учнями є здобуті призові місця у другому та третьому етапах Всеукраїнської олімпіади з географії.
           Природничі науки мають широкі можливості для виховної роботи. Особливе місце при вивченні географії та біології займає екологічне та патріотичне виховання. На мою думку, одне з основних завдань учителя географії та біології – формувати свідому екологічно грамотну особистість, тому на своїх уроках намагаюсь якомога частіше використовувати моменти екологічного виховання. В патріотичному вихованні особливе місце належить краєзнавчій роботі, тому активно залучаю учнів до краєзнавчої пошукової роботи. Окремі її результати були втілені у творчих учнівських проектах, які отримали призові місця у міських та обласних конкурсах.
          Свій методичний рівень та науково-теоретичну підготовку намагаюсь постійно вдосконалювати завдяки самоосвіті, постійно стежу за матеріалами фахових видань, опрацьовую методичну літературу, планую і надалі підвищувати свій професійний рівень, використовувати активні методи навчання, враховуючі індивідуальні особливості кожного учня, створювати умови для розвитку творчих здібностей школярів і вмінь самостійно здобувати знання та практично їх застосовувати.



Немає коментарів:

Дописати коментар